مهدی کاظمی/دانش آموخته و مدرس گرافیک و نرم افزارهای گرافیکی/مدیر سایت آموزشی روشاگرافیک
همانطور که میدانید یکی از اصلی ترین عناصر ابراز احساسات و عواطف و همچنین انتقال معناهای مختلف در زندگی ، رنگها هستند.
حتی تا چند سال پیش که نمایشگرهای رنگی هنوز پا به عرصه علم و تکنولوژی و در نهایت زندگی مردم نگذاشته بودند ، یکی از تصویرسازی های ذهنی مردم (جدا از محتوای برنامه هایی که از این نمایشگرها پخش میشدند) تصور رنگهای مختلف در این برنامه ها ( بخصوص نمایشگرهای تلویزیونی ) بود که جلوه آن را برای ما تغییر میداد.
امروزه نیز با باز شدن پای رنگها به نمایشگرها ، به مرور این عنصر به اصلی ترین ابزار انتقال مفاهیم بخصوص در گرافیک ، تبلیغات ، چاپ و کارهای دیجیتال شده تا حدی که اکنون رقابت بر سر نوع نمایش رنگها درنمایشگرهاست.
با این مقدمه میخواهیم به نوع کاربرد رنگها در گرافیک و خصوصا گرافیک سایت بپردازیم.
با توجه به اینکه سایت میتواند به عنوان شناسنامه یک کسب و کار یا حتی یک شخص شناخته شود و طبق تحقیقات ۹۰درصد تصمیم ها برای استفاده از یک محصول یا همکاری با یک شخص بخصوص ، به رنگ آن محصول یا سایت بستگی دارد ، در این مطلب سعی میکنیم راهکارهایی برای داشتن هارمونی مناسب رنگها در طراحی سایت و بهبود رابط کاربری برای مخاطبان ارائه کنیم.